09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 در ساعت 10 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فرش محرابی مسجد و حسینیه ها که فرش نمازی هم نامیده می شود در کارخانه فرش کاشان تولید و در متراژ های مختلف برای مساجد کشور پخش می شود.

مساجد و حسینیه ها از مراکز دینی و مذهبی هستند که عمدتا توسط خود مردم اداره می شود و مردم هر محله و شهری از ابتدای تاسیس، تجهیز و نگهداری مسجد هزینه ها را به صورت عمومی جمع آوری نموده و صرف مسجد و حسینیه می کنند. در بسیاری از موارد هم افراد خیر و نیکوکار هستند که بخش بزرگی یا همه هزینه ها را تقبل نموده و برای این مکان ها هزینه می کنند. در هر روستا و شهر و محله ای که تصورش را بکنید حتما یک مسجد کوچک یا بزرگ وجود دارد و اغلب این مکان ها هم به علت قدیمی بودن دارای فرش مناسبی نیستند. به خصوص در روستا ها و شهرهای دور افتاده که مفروش نمودن مسجد به دست مردم انجام شده و بسیاری از افراد فرش هایی را به عنوان وقف به مسجد داده اند که این حالت موجب بی نظمی در فضای داخلی مسجد به علت تنوع طرح و رنگ انواع فرش پهن شده، شده است، و یا اینکه فرش ها قدیمی و کهنه بوده و زیبایی و معنویت خاصی به مسجد نداده است.

این مشکلات موجود در فرش مسجد باعث شده تا بسیاری از هیئت امنای مساجد بخواهند از فرش محرابی مخصوص مسجد برای مفروش نمودن آن استفاده کنند تا هم نظم و زیبایی و معنویت محیط مسجد را بیشتر نموده و هم با کمترین هزینه تغییرات اساسی در فضای داخلی آن ایجاد کنند. امروزه فرش محرابی یکی از اصلی ترین و واجب ترین هزینه های هر مسجد و حسینیه ای به شما می رود و دیگر مساجد مانند گذشته با انواع فرش های متفرقه مفروش نمی شود.

فرش محرابی

قیمت فرش محرابی نمازی

نام فرش محرابی به این دلیل بر روی این کفپوش ها نهاده شده است که طرح اصلی این مدل فرش نمازی دارای محراب مخصوص نماز است و طرح سجاده دارد به همین دلیل به آن فرش محرابی یا فرش سجاده ای گفته می شود. فرش نمازی در رنگ های مختلف آبی، گردویی، قرمز، سورمه ای و سبز تولید می شود و در بین این رنگ ها بافت فرش محرابی سبز به خاطر اینکه بین مردم به رنگ معنویت معروف است بیشتر است و اکثر خریداران این رنگ را برای بافت انتخاب می کنند. قیمت فرش محرابی نمازی هم با توجه به مشخصات فنی اعم از وزن فرش، شانه و تراکم و جنس نخ خاب آن تعیین می شود و خریداران می توانند با تعیین هر یک از این پارامتر ها قیمت فرش محرابی را برای خود تغییر دهند. برای مثال یک فرش 700 شانه تراکم 2550 اکرولیک اگر تبدیل به فرش 500 شانه شود، قیمت آن کمتر شده و یا اگر فرش 500 شانه اکرولیک جنس آن تغییر کرده و پلی استر شود ارزان تر خواهد بود.

فرش محرابی

خرید اینترنتی فرش محرابی مسجد

فرش نمازی در تمامی مساجد، حسینیه ها و نمازخانه مدارس و اداره ها قابل استفاده است و بنابراین با توجه به وسعت کشور و تعدد تعداد این مکان ها حجم زیادی از فرش محرابی مورد نیاز است که لازم است در کاشان تولید شده و به سراسر کشور ارسال گردد، از آنجایی که بسیاری از شهرها و روستاها مسافت طولانی تا این شهر دارند و امکان مراجعه حضوری برایشان وجود ندارد، لازم است امکان خرید اینترنتی فرش نمازخانه هم برای همه شهرها فراهم گردد. فرش محرابی در موارد که یک فضای بزرگ با ستون های زیاد مفروش می شود نیاز به نصاب دارد و لذا خریدارانی که فرش محرابی را در متراژ بالا 400 متر خریداری کنند به همراه بار برایشان نصاب حرفه ای هم می رود تا کار مفروش نمودن دقیق مسجد و حسینیه توسط نصاب حرفه ای انجام شود. در موارد که محیط مسجد بزرگ نبوده و نصب سجاده فرش هم به راحتی قابل انجام است، نیازی به حضور نصاب نیست و خرید و ارسال فرش محرابی به صورت اینترنتی قابل انجام می باشد.

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر