09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 3 مهر 1398 در ساعت 10 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فرش 1200 شانه برجسته درجه یک با نخ ترک اکریلیک هیت ست در کاشان با تراکم 3600 تولید شده و در این فروشگاه اینترنتی فرش عرضه می شود.

فرش یکی از نماد های اصلی و قدیمی فرهنگ ایرانی است و از نماد های بازار نشان دهنده تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران زمین به شمار می رود. در ابران کمتر خانه ای پیدا می شود که با یکی از انواع فرش مفروش نشده باشد و زندگی همه مردم با فرش و تابلو فرش و دیگر انواع کفپوش عجین شده است. این موضوع باعث شده تجارت بزرگی هم در همین عرصه وجود داشته باشد. در گذشته فرش دستباف که یکی از هنر های بزرگ و اصیل مردم ایران است تجارت گسترده ای را در داخل و خارج از کشور رقم زده بوده و هم اکنون صنعت فرش ماشینی ایران توسعه یافته و بار اصلی تامین نیاز فرش مردم داخل کشور را به دوش کشیده و صادرات زیادی هم از این محصول در کشور وجود دارد.

با توجه به حجم بالای مصرف فرش ماشینی در ایران این صنعت به یکی از غول های صنعتی کشور تبدیل شده و سرمایه گزاران زیادی را نیز به سمت خود جذب نموده است که سبب ایجاد رقابت زیادی در تولید فرش ماشینی شده است. در هر حوزه ای هم وجود رقابت موجب پیشرفت و توسعه آن خواهد شد. در حوزه فرش هم وجود کارخانه فرش ماشینی مختلف در کاشان، مشهد، اصفهان، تهران و تبریز باعث شده هر ساله هر کارخانه در جهت گرفتن سهم بیشتری از بازار محصولات جدید و متنوع را روانه بازار کند. در همین چند سال اخیر به صورت پیوسته فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه برجسته و معمولی و به دنبال آن فرش 1500 شانه تراکم 4500 در جهت ایجاد تحول و تغییر در محصول بازار تولید شده و به طور کلی سبک تولیدات امروز با گذشته متفاوت شده است. در زیر روند تولیدات محصولات مختلف که هم اکنون در بازار فرش ماشینی وجود دارد بررسی شده است.

فرش 1200 شانه برجسته

فرش 1000 شانه تراکم 3000

پس از تولید فرش 700 شانه تراکم 2550 شانه که از جمله مدل های استاندارد، مرغوب و درجه یک کارخانه های فرش بود و از نظر کیفیت، دوام و تنوع طرح و نقشه محصول کامل و بی نقصی بود، تولید کننده ها در جهت افزایش ظرافت و زیبایی تولیدات خود، فرش 1000 شانه تراکم 3000 را تولید کردند، تفاوت اصلی این فرش 1000 شانه با فرش 700 شانه در ضخامت الیافی است که در بافت آن استفاده می شود. نمره نخ فرش 1000 شانه 30 و نمره نخ فرش هفتصد شانه 18 است. دستگاه بافندگی جدیدی شونهر آلمان هم برای بافت این فرش استفاده می شود که از به روز ترین و جدیدترین دستگاه های فرش بافی دنیا به شمار می رود، بنابراین از لحاظ کیفیت و ظرافت و زیبایی فرش 1000 شانه بهتر بوده و توانست پس از ورود به بازار بخش بزرگی از فروش را به خود اختصاص دهد.

فرش 1000 شانه کاشان

فرش 1200 شانه برجسته و معمولی

مدتی پس از تولید فرش 1000 شانه و ثبات بازار، بار دیگر چندین کارخانه فرش ماشینی، برای ایجاد یک تحول دیگر در بازار فرش، اقدام به تولید فرش ظریف تر و زیباتری با نام فرش 1200 شانه کاشان با تراکم 3600 کردند. این فرش دارای الیاف اکریلیک هیت ست ترک با نمره نخ 40 می باشد که نشان می دهد نخ مورد استفاده در خاب آن به مراتب نازک تر از فرش هزار شانه می باشد و دکوراسیون فرش 1200 شانه برجسته هم زیباتر است. نازک شدن الیاف موجب شده برای حفظ استحکام فرش تراکم آن هم بیشتر شده و البته ضخامت فرش هم حدود دو میلی متر از فرش 1000 شانه کمتر باشد که این موضوع باعث شده افرادی که فرش ماشینی با خاب بالا و پاخور نرم می پسندند همان فرش هزار شانه را ترجیح دهند و افرادی که فرش زیبا، ظریف و متفاوت می خواهند جذب فرش 1200 شانه کاشان شوند.

یکی دیگر از تحولات در صنعت فرش بافی تولید فرش 1200 شانه برجسته بود که با استقبال خوبی هم مواجه شده و طرفداران زیادی پیدا کرد. در این روش تولید ظاهر فرش با فرآیند برجسته نمودن در مراحل تولید زیباتر شده و رخ و جلوه بهتری دارد که سبب شده هر بیننده ای مجذوب نقشه فرش شده و تمایل به خرید این محصول جدید داشته باشد.

فرش 1200 شانه برجسته

فرش 1500 شانه کاشان

در ادامه رقابت میان تولید کننده های فرش و تلاش برای ارائه محصولات متفاوت و زیباتر، نوبت به تولید فرش 1500 شانه کاشان رسید که این فرش جدید همچون فرش 1200 شانه برجسته دارای ظاهری زیبا و گل برجسته بوده و نسبت به آن ظرافت بیشتر و طول خاب کمتری هم دارد. این فرش شباهت زیادی به فرش ابریشمی دستباف قم دارد، چرا که به قدری ظریف و نازک شده است که می توان فرش را به جای لوله کردن تا نمود و هیچ شکستگی و خرابی در فرش ایجاد نشود. در حال حاضر فرش 1500 شانه ظریف ترین فرش ماشینی کاشان است که بازار فرش را تحت تاثیر خود قرار داده و همچون فرش 1200 شانه برجسته استقبال خوبی هم از آن در نمایشگاه های شهر های بزرگ شده است.

با توجه به مطالب فوق و بیان ویژگی انواع مختلف فرش حتما شما علاقه مند شده اید که هر کدام یک از محصولات معرفی شده را ببینید و یا از قیمت خرید فرش هم مطلع گردید. در بخش خرید اینترنتی فرش در این سایت، علاوه بر قرار دادن لینک گالری هر محصول یک جدول شامل قیمت ابعاد مختلف انواع فرش 1200 شانه کاشان، فرش 1000 شانه و... ارائه شده است و راه های ارتباطی نیز جهت ثبت سفارش برای خریداران مشخص شده است.

فرش 1500 شانه کاشان

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر