09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 16 خرداد 1396 در ساعت 11 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید بسیاری از افراد با مفهوم تخصصی شانه و تراکم آشنا نباشند و تنها بر اساس آنچه که در بین بازارایان رایج بوده فرش خوب و بد را تقسیم بندی می کنند. بهتر است قبل از تهیه محصول مورد نظر خود با این مشخصات به صورت تخصصی آشنا شویم و پس از آن برای خرید خود تصمیم گیری کنیم.

شانه و تراکم فرش به هم مرتبط هستند و در واقع با بالا رفتن شانه فرش، تراکم آن نیز بالا می رود و نسبت این افزایش هم توسط سازنده های دستگاه های بافندگی به بهترین میزان ممکن تعیین شده است. شانه که همان تراکم عرضی فرش است به تعداد گره در یک متر عرض فرش گفته می شود و تعیین کننده ظرافت فرش ماشینی می باشد، هرچه شانه فرش بالاتر باشد نقشه ریزبافت تر و زیباتری را خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع می توانید فرش هایی که دارای نقشه یکسان هستند و در شانه های مختلف تولید شده اند کنار هم مشاهده کنید تا رخ و جلوه بهتر فرش های با شانه و تراکم بالاتر را ببینید و تفاوت را احساس کنید. تراکم فرش هم به تعداد گره بافت شده در طول یک متر از طول فرش گفته می شود و بالا بودن تراکم نشان استحکام، سنگینی و در اصطلاح گوشتی بودن فرش است.

فرش های با شانه و تراکم بالاتر علاوه بر اینکه ریزبافت تر و محکم تر هستند، لطافت و نرمی بیشتری هم در این محصولات شاهد هستیم چرا که نخ های به کار رفته در فرش های با شانه بالاتر نازک تر بوده، هیت ست شده هستند و همین امر زبری آنها را کاهش داده و لطیف تر نموده است.

علت پرزدهی فرش و راه های مقابله

فرش های ماشینی مرغوب دارای نخ اکرولیک در خاب خود هستند که این الیاف همگی پرزدهی دارند و این امر ممکن است موجب نارضایتی خریدار در ابتدای استفاده از فرش شود. اما این پرزدهی معمولا مقطعی بوده و با توجه به کیفیت نخ معمولا بین یک هفته الی یک ماه پرزدهی فرش ادامه خواهد داشت.

فرش هایی که دارای شانه و تراکم بالاتری هستند پرزدهی کمتری دارند، بنابراین اگر این امر برای شما اهمیت دارد می توانید از این نوع فرش ها برای خرید استفاده کنید. الیاف اکرولیک هیت ست شده هم نسبت پرزدهی کمتری دارند و لطیف تر هستند. اما اگر از آن دسته از خریداران هستید که نمیخواهید فرشتان هیچ گونه پرزدهی حتی به میزان کم هم داشته باشد، بهترین انتخاب برای شما فرش هایی هستند که دارای الیاف پلی استر در خابشان می باشند. فرش های پلی استر یا ابریشمی پرزدهی ندارند، براق هستند، طول خاب کمتر دارند و عمر کمتری نیز نسبت به فرش های اکرولیک دارند. 

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر