09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 3 بهمن 1397 در ساعت 11 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

گلیم و گلیم فرش های ماشینی به علت داشت قیمت ارزان و موجود بودن در سایز بندی های مختلف مصرف زیادی دارند و اغلب برای مفروش نمودن اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو و راه پله و گلیم پادری برای جلوی در اتاق ها استفاده می شود. همین تنوع مصرف باعث شده که حجم تولید زیادی داشته باشند و در حوزه تولید و فروش هم سرمایه گذاری زیادی به این محصولات اختصاص داده شود.

تولید گلیم 6 رنگ و 8 رنگ

گلیم های ماشینی با استفاده از نخ بی سی اف (BCF) معمولا به صورت 320 یا 350 شانه و در تراکم 750 یا 900 بافت می شوند. این کفپوش ها بر خلاف فرش اصلا خاب ندارند و تنها از تار و پود تشکیل شده اند و همین امر باعث شده قیمت دستگاه هایشان پایین تر و بافت ساده تری داشته باشند. از نظر تعداد رنگ گلیم ماشینی ماشینی به دو دسته 6 رنگ و گلیم 8 رنگ تقسیم می شود که نوع هشت رنگ جدید تر بوده و تنوع طرح های بیشتری دارد.گلیم های 6 رنگ ارزان تر هستند و معمولا در شهرستان های کوچک مصرف زیادی دارند. مدل های رولی این محصولات هم فروش زیادی دارند.

تفاوت گلیم با گلیم فرش ماشینی

همانطور که در بالا ذکر شده گلیم محصولی است که تنها از تار و پود تشکیل شده و خاب ندارد و الیافی که در بافتش مصرف می شود بی سی اف است. اما گلیم فرش های ماشینی همانند فرش علاوه بر تار و پود خاب هم دارند و جنس الیافشان هم بی سی اف هیت ست شده است که موجب شده نرم تر از گلیم باشند. طول خاب گلیم فرش ها نسبت به فرش معمولا بالاتر است و به علت تراکم پایین تری که دارند معمولا نرم تر هستند. نقشه گلیم فرش های ماشینی به سه دسته فانتزی، آبرنگی و سنتی تقسیم می شود که نوع سنتی به گبه ماشینی هم معروف است.

انواع گلیم و گلیم فرش درجه یک ایران در شهر کاشان که قطب اصلی تولید فرش و صنایع نساجی در ایران است بافته می شود و توسط شرکت های بازرگانی و بنک دار ها بین شهرستان ها توزیع شده و یا صادر می گردد.

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر