09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 3 آبان 1397 در ساعت 16 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فرش های سجاده و تشریفات به شکل رولی بافت می شوند و مصرف اصلی شان در مساجد و حسینه ها برای مفروش نمودن منظم تر این اماکن می باشد.

تولید فرش سجاده ای چند سالی است که با رونق بیشتر و در حجم بالاتری در حال انجام می باشد. بیشترین حجم تولید هم به کارخانه های فرش کاشان اختصاص دارد. در این منطقه چندین شرکت وجود دارند که به صورت تخصصی تنها تولید سجاده فرش دارند و این محصول را در کیفیت مختلف و با الیاف پلی استر، اکریلیک و یا ترکیب این دو نخ می بافند.

تعداد شانه و تراکم، نوع نخ مورد استفاده در بافت تعیین کننده قیمت فرش محرابی یا همان سجاده فرش می باشد و مشتریان با توجه به بودجه ای که برای خرید این محصول در اختیار دارند می توانند محصول مشخصی را خریداری کنند. سجاده فرش دارای طرح های مختلف و رنگبندی های گوناگونی می باشد و هر کس با توجه به سلیقه عمومی محل مورد نرش می تواند انتخاب طرح و رنگ را انجام دهد. تجربه ما در زمینه فروش نشان می دهد تعداد مشتریانی که این فرش را با رنگ سبز سفارش می دهند بیشتر است، چراکه کاربرد رنگ سبز در مساجد بیشتر است و فضای معنوی تری را ایجاد می کند.

پیشنهاد ما به متولیان مساجد این است که از بین محصولات مختلفی که از سوی کارشناسان به این عزیزان پیشنهاد می شود، نوع مرغوب را انتخاب نمایند. چراکه میزان استفاده و رفت و امد در مساجد معمولا زیاد است و اگر جنس نامرغوب تهیه شود پس از مدت کوتاهی ساییدگی در آن ایجاد می گردد و ممکن است ظاهر اولیه آن از دست برود.

مشخصات فنی انواع فرش سجاده ای

فرش سجاده ای به صورت رولی بافت می شود و عرض آن به طور ثابت 1.25 متر می باشد. طول رول ها عمدتا بین 25 الی 30 متر می باشد که براساس سفارش مختلف قابل تغییر می باشد. برخی از مشتریان عرض فرش را هم با توجه به مساحت مسجدی که دارند تغییر می دهند. برای مثال، دبستان ها و مدارس ترجیح می دهند عرض این رول ها 1 متر باشد و یا در مناطقی از کشور که در حالت کلی مردم دارای قدهای بلند تر هستند، طول 1.25 متر کافی نبوده و عرض رول را بیشتر سفارش می دهند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که طول و عرض سجاده فرش ها قابل تغییر است.

در مورد الیاف فرش هم نوع اکریلیک مرغوب ترین نخی است که برای بافت این فرش ها به کار می رود و در سال های اخیر هم با هیت ست نمودن الیاف اکریلیک میزان پرزدهی آن را کاهش داده و مقاومت، دوام و لطافت فرش ها هم بیشتر شده است. البته در شهرستان های کوچک که هدف کاهش هزینه ها در هنگام خرید می باشد. فرش سجاده ای پلی استر فروش بیشتری دارد.

فرش سجاده ای

در مجموعه پرسان پارس نیز تلاش شده محصولاتی که به مشتریان ارائه می شود از نظر طرح و نقشه، کیفیت و قیمت ها تنوع خوبی داشته باشد تا تمامی متریان عزیز با بودجه های مختلفی که در اختیار دارند، بتوانند محصول مناسبی را انتخاب نموده و از طریق همین مجموعه تهیه نمایند.

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر