09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 22 دی 1398 در ساعت 11 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای مشاهده انواع فرش سنتی ماشینی با طرح ترکمن، بلوچ، بیجار در رنگ های فرش سنتی قرمز با بافت خوب و طراحی زیبا کلکسیون فرش کاشان را در گالری این سایت می توانید مشاهده نمایید.

فرش یکی از صنایع دستی قدیمی و محبوب ایرانی در جهان است و در جای جای ایران دستبافته های مردم ایران با طرح های خاص و زیبا به چشم می خورد. امروزه توسعه صنعت فرش دستباف گونه ماشینی باعث شده تولید کننده ها با توجه به نیاز خریداران طرح های جدید و متنوعی تولید کنند. تولید فرش سنتی کاشان نیز در همین تحولات افزایش یافته و اکثر برندهای بزرگ که به دنبال تولید فرش های خاص و زیبا هستند، نقشه فرش سنتی ماشینی دستباف گونه را برای جلب نظر مشتریان خود تولید می کنند. و به خصوص در خرید آنلاین فرش ماشینی استقبال خوبی از این طرح های خاص و زیبا می شود.

انواع فرش ماشینی سنتی کاشان

همانطور که می دانید بافت فرش دستباف در اکثر شهرهای کشور در گذشته انجام می شده و به مرور زمان هر منطقه یک طرح و نقش خاص را به نام خود ثبت نموده و مردم با توجه به نقشه فرش می توانند تشخیص دهند که فرش بافته کدام شهر است؛ فرش طرح سنتی در کارخانه فرش دستباف گونه با توجه به اینکه مربوط به چه منطقه ای است تقسیم بندی می شود. در زیر انواع فرش سنتی کاشان که فرش دستباف گونه هستند، بر اساس طرح هر منطقه دسته بندی شده است:

  • فرش سنتی طرح بلوچ
  • فرش سنتی طرح بیجار
  • فرش طرح ترکمن
  • فرش سنتی طرح عشایری

فرش سنتی کاشان

فرش سنتی ماشینی طرح بلوچ

یکی از انواع جدید فرش سنتی کاشان که به تازگی در نقشه های زیبای بلوچی طراحی و بافته می شود فرش طرح بلوچ است. بافت این نقشه فرش دستباف گونه جدید به صورت فرش 500 شانه با تراکم 1500 است. از نخ اکریلیک هیت ست شده مرغوب برای بافت فرش سنتی کاشان طرح بلوچ استفاده شده و عمدتا رنگ قرمز که در دستبافته های بلوچی اصلی ترین رنگ است، در بافت فرش سنتی ماشینی نیز استفاده می شود. این فرش برای دکوراسیون های سنتی بسیار مناسب بوده و در کشورهای اروپایی که طرفداری فرش های سنتی ایران هستند، مورد توجه و استقبال زیادی قرار گرفته است. از آنجایی که از فرش سنتی کاشان طرح بلوچ بیشتر برای وسط مبلمان استفاده می شود، ابعاد فرش طرح بلوچ 9 متری و 6 متری فروش بیشتری نسبت به سایز فرش 12 متری آن دارند.

فرش طرح بلوچ

فرش ماشینی سنتی طرح بیجار

فرش طرح بیجار کردستان یکی از طرح های معروف و زیبایی است که در دستبافته های این منطقه می توانید نقشه آن را مشاهده کنید. فرش دستباف گونه طرح بیجار در کارخانه های بزرگ کاشان به صورت فرش 1200 شانه تراکم 3600 و در برخی دیگر به صورت فرش 1000 شانه و فرش 700 شانه نیز تولید شده است. فرش ماشینی سنتی به دلیل پیشینه قوی که بین مردم دارد، همواره فروش خوبی داشته و دارد به همین دلیل است که حجم تولیدات فرش سنتی کاشان در طی سال های اخیر نه تنها کم نشده بلکه افزایش قابل توجهی نیز داشته و در کنار نقشه های مدرن و کلاسیک جدید، فرش سنتی ماشینی دستباف گونه نیز جایگاه خود را حفظ نموده است.

فرش سنتی ماشینی

فرش طرح ترکمن ماشینی دستباف گونه

فرش طرح ترکمن از جمله فرش های قرمز سنتی زیبا است که با شانه و تراکم مختلف در کاشان یافت می شود، بیشترین میزان تولید این فرش در گذشته به صورت فرش 440 شانه و 350 شانه برای کشورهای افغانستان و عراق بود، اما امروزه این نقشه زیبا با شانه و تراکم بیشتر برای مصارف داخلی و خارجی تولید می شود، با توجه به بهبود کیفیت این مدل فرش سنتی ماشینی و زیبایی نقشه آن، استقبال خوبی از آن در بین علاقه مندان به فرش طرح سنتی کاشان شده است.

فرش سنتی ماشینی

فرش سنتی قرمز ماشینی

رنگ قرمز یکی از جذاب ترین انواع رنگ و بسیار محبوب در فرهنگ و تمدن ایرانیان است به نحوی که این رنگ را در دستبافته های مناطق مختلف کشور می توانیم مشاهده کنیم، اصلی ترین رنگ فرش دستباف کاشان رنگ قرمز است، فرش سنتی طرح بلوچی به صورت خاص با رنگ سرخ اناری بافت می شده و امروزه هم در کارخانه فرش ماشینی سنتی اصلی ترین رنگ برای بافت فرش سنتی طرح بلوچ رنگ قرمز روناسی است. فرش طرح بیجار نیز در بیشتر کارخانه ها با رنگ قرمز یا رنگ نزدیک به آن طراحی و بافته می شود. به طور کلی فرش سنتی قرمز جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد و حتی بسیاری از خریداران اروپایی فرش ایرانی برای خرید بهترین فرش سنتی ایرانی فرش سنتی قرمز را ترجیح می دهند.

فرش سنتی مدرن

یکی از جدیدترین سبک های طراحی و تولید فرش سنتی کاشان، ترکیب نقوش سنتی و مدرن با یکدیگر و خلق فرش هایی با طراحی و بافت متفاوت و جدید است، با توجه به تلفیق تو سبک متفاوت فرشبافی با هم نام این فرش ها نیز فرش سنتی مدرن گذاشته شده و به آن فرش کهنه نما نیز گفته می شود که گویای سبک طراحی آن نیز می باشد.

برای بافت فرش سنتی مدرن اصولا از الیاف اکریلیک سوپربرایت استفاده می شود ظاهر زیبا و خاص این فرش ها که برای مکان های مختلف مدرن و سنتی هردو قابل استفاده هستند آنها را برای خریداران فرش سنتی ماشینی و فرش مدرن کاشان مناسب نموده است.

فرش سنتی مدرن

قیمت فرش سنتی ماشینی کاشان

همانطور که در متن بالا اشاره شده هر کدام یک از نقشه های فرش سنتی دستباف گونه با شانه و تراکم خاصی بافته می شوند و لذا قیمت هرکدام متفاوت از دیگری خواهد بود؛ در این گالری شما می توانید قیمت فرش سنتی ماشینی کاشان را با توجه به طرحی که انتخاب نموده اید از طریق شماره های 09124602254 یا 09131629159 استعلام بگیرید. همچنین برای خرید فرش سنتی کاشان از طریق فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی پرسان پارس با شماره 03154753961 نیز می توانید تماس بگیرید.

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر