09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 15 مهر 1398 در ساعت 10 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فرش مخصوص نمازخانه همان فرش سجاده ای می باشد که با کیفیت های مختلفی تولید می شود و ما در این مقاله قصد داریم شما را در جهت خرید ارزان قیمت و با کیفیت راهنمایی کنیم.

هنگامی که قصد خرید سجاده فرش مسجد را دارید و سری به قیمت های فروشگاه اینترنتی زده باشید متوجه اختلاف قیمت های فاحشی بین محصولات می شوید اما علت آن چیست؟ بهتر است قبل از اقدام به خرید فرش محرابی اطلاعاتی راجع به مشخصات آن داشته باشید. عوامل بسیار متعددی می توانند در قیمت فرش مخصوص نمازخانه تاثیر بگذارند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

کیفیت الیاف و سایر مواد اولیه سجاده فرش

  • الیاف: نخ هر فرش مهم ترین نقش را در کیفیت نهایی ایفا می کندکه در تولید فرش های مسجدی نخ های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند که از نخ اکریلیک، نخ پلی استر و نخ BCF به عنوان خاب فرش استفاده می شود، از نخ پلاستیک (نایلون) به عنوان الیاف مورد استفاده برای دوخت (زیگزاگ) فرش استفاده می شود و پنبه و یا الیاف پلی پروپیلن (PP) جهت تار و پود قالی سجاده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

فرش 100 درصد اکریلیک، فرش پلی استر و فرش بی سی اف به ترتیب رده های کیفی فرش نمازخانه ای را تشکیل می دهند.

  • شانه: منظور از شانه قالی، گره های عرضی فرش می باشد که هر چه این میزان بیشتر باشد فرش مساجد ریز بافت تر می شوند. در شرکت سجاده فرش پرسان پارس 3 کیفیت قالی نمازی به صورت 440 شانه، 500 شانه و 700 شانه تولید می شوند.
  • تراکم: گره های طول هر فرش تراکم آن را تشکیل می دهند و عدد بالای آن نشان دهنده فشردگی بیشتر نخ ها و در نتیجه کارکرد بیشتر فرش سجاده ای می باشد. از تراکم های معمول در تولید فرش های محرابی می توان به 800، 1000، 1200، 1500، 1800، 2100، 2250 و 2500 اشاره داشت.
  • وزن: وزن فرش ها در گروی تراکم عرضی و طولی آن هاست که قاعدتا هر چقدر بیشتر باشند فرش سنگین تر شده و قیمت آن نیز بیشتر می شود.
  • دستگاه بافندگی: ماشین آلات بافندگی وندویل (Van De Wiele)، CRT، CRX و HCP دستگاه های بافت فرش مخصوص نمازخانه را تشکیل می دهند که فرش سجاده ای 700 شانه اکریلیک با دستگاه HCP تولید می شود.

فرش مخصوص نمازخانه

تولید فرش نمازخانه

به تازگی در تولید فرش نمازخانه ای امکان طراحی 3 بعدی و شبیه سازی محل مورد نظر با قالی انتخابی شما در شرکت فرش پرسان پارس فراهم شده است که این فرصت را به خریداران می دهد تا قبل از خرید محصول مد نظر، طرح و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند و طرح نهایی جهت تولید در نوبت بافت قرار گیرد.

فرش مخصوص نمازخانه پس از طراحی و جهت تولید باید 3 مرحله زیر را طی کند:

1. مرحله ریسندگی: در این مرحله به وسیله بخار آب و حرارت، تغییرات شیمیایی و فیزیکی زیادی بر روی الیاف اتفاق می افتد. از مهم ترین این اتفاقات می توان به فرایند هیت ست (Heat Set) نمودن نخ اشاره کرد که باعث حجم دادن به نخ و نرم تر شدن آن می شود که در نتیجه فرش مورد استفاده پرزدهی بسیار کمتری داشته و عمر آن بیشتر می شود.

نخ هایی که در واحد رسیندگی جهت تولید قالی نمازخانه استفاده می شوند عبارتند از:

  • نخ خاب (پرز فرش) که معمولا از جنس اکریلیک، پلی استر، ورژن و یا BCF است.
  • نخ تار که به صورت پنبه یا پلی استر هستند.
  • نخ پود که غالبا از جوت استفاده می شود.

2. مرحله بافندگی: در این مرحله نقشه طراحی شده به دستگاه بافندگی فرش مسجدی داده می شود و بافت آن توسط دستگاه های عنوان شده انجام می شود.

3. مرحله تکمیل: پس از پایان بافت فرش نمازخانه ای، قالی های تولید شده به واحد تکمیل ارسال می شوند تا مراحل تکمیل شامل تیغه زنی، آهار پشت فرش، پرداخت سطح فرش، برش طول و عرض، دور دوزی، ریشه و زیزاگ بر روی آن ها انجام شود.

پس از پایان همه این مراحل، واحد کنترل کیفیت نظارت دقیق بر محصولات خواهد داشت تا پس از تایید به شکل رول بسته بندی شوند.

فرش مخصوص نمازخانه

قیمت فرش نمازخانه ای

جهت اطلاع از لیست قیمت فرش سجاده مخصوص نمازخانه از طریق راه های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.

  • شماره تماس، تلگرام و واتساپ 09131629159 – 09124602254
  • شماره کارخانه سجاده فرش نمازخانه ای 03154753961
  • ایمیل شرکت به نشانی info@parsancarpet.com
  • کانال تلگرام سجاده فرش به آدرس t.me/sajadahcarpet

فرش نمازخانه ای

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر