09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 27 تير 1398 در ساعت 18 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فروش فرش سجاده ای مسجد در تهران و شهرستان ها از تولیدات کارخانه فرش محرابی کاشان در این مجموعه به صورت مستقیم انجام می شود.

در کاشان کارخانه فرش سجاده ای انواع دستگاه فرش بافی برای تولید و فروش فرش سجاده ای دارد و خریدران این محصول می توانند بر اساس مشخصات فنی که برای هر محصول ذکر می شود و قیمت تمام شده متر مربع برای هر کیفیت اقدام به انتخاب و خرید آن در متراژ مورد نیازشان نمایند. فروش فرش سجاده ای معمولا در متراژ های بالا انجام می شود، چراکه فضای داخلی همه مساجد بزرگ بوده و حداقل 200 متر تا 1000 متر از فرش مسجدی برای مفروش کردن چنین فضایی نیاز دارند.

مراحل تولید فرش سجاده ای کاشان

اولین مرحله در تولید فرش سجاده ای ریسندگی نخ و الیاف مورد نیاز برای بافت فرش می باشد که در بسیاری از کارخانه ها عملیات ریسندگی انجام نمی شود و نخ و الیاف آماده از کارخانجات ریسندگی تهیه می شود. مرحله بعد رنگ آمیزی نخ های آماده شده است. فرش سجاده ای 700 شانه معمولا به صورت 8 رنگ و ده رنگ بافت می شود و اگر شانه و تراکم فرش کمتر باشد تعداد رنگ ها کمتر شده و به صورت پنج رنگ یا 6 رنگ بافت و فروش فرش سجاده ای انجام می شود. پس از رنگ آمیزی الیاف، نوبت به بافت فرش سجاده ای با دستگاه بافندگی مخصوص است و سرعت بافت این دستگاه ها به نحوی است که هر دستگاه قادر است روزانه چند صد متر فرش سجاده ای را بافت کند. مرحله بعدی آهار فرش است که حاشیه های فرش دوخته شده و فرش لوله می شود، و در کوره قرار داده می شود تا در اثر حرارت سفت شود و در پاسان آن را تحت بخار قرار می دهند و با برس پرزهای اضافی فرش گرفته می شود.

فرش سجاده ای تهران

تاثیر شانه و تراکم در بافت فرش سجاده ای

بخش عمده فروش فرش سجاده ای تهران و شهرستان های بزرگ است که اکثرشان هم ترجیح می دهند یک فرش محرابی خوب و با کیفیت 700 شانه درجه یک را برای مفروش نمودن انتخاب کنند، اما نقش و تاثیر شانه و تراکم فرش در بافت و کیفیت فرش سجاده ای تا چه حدی است؟

همانطور که می دانید هر فرش سجاده ای دارای دو مشخصه اصلی شانه و تراکم می باشد. که بیشتر بودن شانه فرش به این معنا است که فرش متراکم و توپر تر می شود و بالا رفتن تراکم در فرش مسجدی موجب افزایش مقاومت و ماندگاری فرش و در نتیجه بیشتر شدن طول عمر فرش می شود. همچنین وقتی تراکم فرش محرابی افزایش پیدا کند، طول خاب آن کمتر شده و لطفات و نرمی بیشتری به فرش داده و پاخور آن هم نرم تر می شود.

نحوه تشخیص شانه و تراکم فرش مسجدی

قیمت فرش سجاده ای تحت تاثیر مستقیم شانه و تراکم آن است، پس اگر ما قصد خرید چنین فرش داریم، حتما لازم است از روی ظاهر فرش تشخیص دهیم که چند شانه بوده و کیفیت آن دقیقا همان چیزی باشد که مد نظر ما بوده است، برای مثال فرش سجاده ای 700 شانه را بررسی می کنیم. در این نوع فرش به ازای هر یک متر از عرض فرش می بایست 700 گره وجود داشته باشد، از آنجایی که شمردن 700 گره کار دشواری است، گوشه ای از پشت فرش را به صورت عرضی برگردانده و تعداد گره های موجود در ده سانتی منتر از عرض آن را می شماریم که تعداد نهایی باید 70 عدد باشد. در صورتی که تعداد گره ها کمتر از این عدد باشد، نشان از این دارد که شانه فرش کمتر از 700 می باشد.

فرش سجاده ای قرمز

فروش اینترنتی فرش سجاده ای

از آنجایی که مساجد و حسینیه ها معمولا نیاز به متراژ زیادی از فرش مسجدی دارند که لازم است به صورت سفارش در طرح، رنگ و کیفیت دلخواهشان بافت شود، لذا معمولا فروش اینترنتی فرش سجاده ای برای مشتریان راحتتر است و عمدتا فروش فرش سجاده ای در تهران و سایر شهرستان ها به صورت تلفنی و آنلاین انجام شده و پس از بافت سفارش مورد نظر هر مشتری، فرش سجاده ای به همراه نصاب به شهر مورد نظر ارسال شده و نصب آن هم انجام می شود. با توجه به حجم فروش فرش سجاده ای در تهران، که به نسبت شهرستان ها بیشتر است، سفارشات به صورت مستقیم از کارخانه با وانت یا نیسان برای مشتریان ارسال می شود و زمان تحویل برای خریداران به حداقل می رسد.

فرش مسجدی

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر