09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 22 شهریور 1398 در ساعت 10 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فرش سجاده ای برای مسجد دارای سه طرح اصلی فرش محرابی، فرش تشریفاتی و فرش یکپارچه می باشد که البته در قیمت آن ها تاثیری ندارند و در ادامه به عوامل تاثیر گذار در قیمت سجاده فرش ها اشاره می کنیم.

فرش مسجدی کاشان را می توان از لحاظ شانه و تراکم، نوع نخ، دستگاه بافندگی، مدل و رنگ تقسیم بندی کرد که برخی از این موارد در قیمت فرش محرابی تاثیرگذاری بیشتر و برخی تاثیر کمتری دارند.

انواع طرح فرش سجاده ای

  • سجاده فرش محرابی: فرش محرابی برگرفته از طرح محراب مسجد می باشد که دارای دو ستون در کناره های محرابی، نقشه های اسلیمی و گل و بوته در وسط فرش هستند. معماری ایرانی اسلامی که در دوره صفویه شکل گرفت به وضوح در نقشه فرش محرابی به چشم می خورد. ابعاد استانداد هر محراب در فرش نمازخانه ای عرض 63.5 و طول 125 سانتی متر می باشد که در واقع جایگاه شخص نمازگزار می باشد و از پیوستن این طرح ها به هم، رول سجاده فرش مسجدی شکل می گیرد و اندازه آن ها از یک سمت مسجد تا سمت دیگر به صورت یکپارچه می باشد.
  • سجاده فرش تشریفاتی: در فرش مسجدی تشریفاتی خبری از  محراب نیست و به مانند کناره فرش در آن از گل و بوته های افشان و اسلیمی استفاده می شود و تفاوت اصلی آن با فرش های کناره، وجود یک حاشیه در یک سمت آن به عنوان جایگاه مهر می باشد و به این ترتیب نظم بسیار خوبی به صفوف نمازگزاران داده می شود. برادران اهل تسنن غالبا طرح های فرش سجاده ای تشریفاتی را مورد پسند قرار می دهند.
  • فرش سجاده ای یکپارچه: فرش یکپارچه مسجدی در واقع همان ظاهر فرش تشریفاتی را دارد ولی به صورت کناره نمی باشد و با توجه به ابعاد مورد نظر، بافت آن به صورت ویژه و یکپارچه انجام می شود. این طرح از فرش سجاده ای برای مسجد، مخصوص امامزاده ها، مصلی ها و دیگر اماکن بزرگ می باشد که نیازمند به یک نظم خاصی جهت برقراری صفوف نمازگزاران می باشد.

فرش سجاده ای مسجدی

انواع کیفیت فرش سجاده ای مسجدی

کیفیت فرش سجاده ای مسجدی به عوامل متعددی از جمله نخ خاب، دستگاه بافندگی، شانه و تراکم فرش بستگی دارد که باعث تنوع قیمت فرش سجاده ای شده است. در جدول زیر مشخصات فنی انواع فرش مسجدی به تفصیل قرار گرفته است:

ردیف

شانه فرش سجاده ای

تراکم سجاده فرش

جنس نخ

نوع دستگاه بافندگی

1

440

800

BCF

CRX

2

440

800

پلی استر

وندویل

3

500

1000

اکریلیک

تکسیما

4

500

1800

اکریلیک

تکسیما

5

500

2100

اکریلیک

تکسیما

6

500

2100

ورژن

وندویل

7

500

2400

ورژن

وندویل

8

700

2550

اکریلیک

HCP

فرش سجاده ای قیمت

قیمت فرش مسجدی

قیمت فرش مسجدی کاشان بر اساس متر مربع بیان می شود و از محدوده قیمتی 90 هزار تومان تا 250 هزار تومان می باشد. برای خرید اینترنتی فرش سجاده ای کافیست ابعاد مکان مورد نظر و جهت قبله را بر روی کاغذ مشخص کرده و برای ما ارسال نمایید، پس از آن طرح فرش محرابی و یا تشریفاتی خود در زمینه رنگ سرمه ای، کرم، آبی فیروزه ای و کاربنی، قرمز لاکی و زرشکی، سبز و نسکافه ای را از قسمت گالری محصولات و یا شبکه های اجتماعی مجموعه انتخاب نموده و با متخصصان این مجموعه هماهنگی نمایید تا پس از صدور فاکتور، سفارش شما ثبت و در نوبت بافت قرار بگیرد. پس از آماده شدن فرش مسجدی، رول ها بسته بندی شده و به همراه نصاب به آدرس شما ارسال می شوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص فرش سجاده ای مسجدی با شماره تماس های شرکت در ارتباط باشید.

فرش سجاده ای مسجد

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر