09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 در ساعت 17 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کارخانه فرش سجاده ای طرح محرابی مخصوص نمازخانه و حسینیه و مساجد در کاشان با کیفیت بالا و قیمت فروش مناسب تولید و به سراسر ایران پخش می شود.

کارخانه های بزرگ و نامداری در کاشان فعالیت دارند که تولید انواع فرش ماشینی برای مصارف خانگی دارند. اما یکی از پرمصرف ترین انواع فرش ماشینی که در تمامی شهرها و حتی روستاهای کشور مورد نیاز است فرش ماشینی سجاده ای است که کارخانه فرش سجاده ای کویر پرسان پارس کاشان تولید کننده آن بوده و انواع مختلفی از سجاده فرش نمازخانه را برای فروش در داخل و خارج کشور تولید می کند. در این متن به ذکر مشخصات فنی فرش های تولیدی کارخانه فرش کاشان و انواع آن و نحوه قیمت گذاری آن می پردازیم.

دلایل استفاده از فرش سجاده ای در مساجد

مرتب نمودن صف نماز، یکدست شدن تمامی فضای مسجد، پوشش کامل قناسی ها و اطراف ستون ها از جمله دلایل استفاده از سجاده فرش مسجدی می باشد. از مزیت های دیگر آن شستشوی راحت تر فرش به علت رولی بودن آن می باشد که جمع کردن و پهن کردن را راحت می کند. دارای تنوع در جنس، طرح و قیمت است و طرح مخصوص داشتن برای مسجد موجب متفاوت و زیباتر شدن محیط آن می شود.

انواع نخ های به کار رفته برای بافت فرش سجاده ای

1. نخ آکرولیک یا اکریلیک که از یک نوع پلیمر تهیه شده و برای استفاده در فرش لازم است ابتدا هیت ست یا بخاردهی شود تا کیفیت و دوام و لطافت نخ در بافت افزایش یابد و راندمان تولید فرش ماشینی در کارخانه فرش سجاده ای بهبود یابد. مزایای استفاده از نخ اکرولیک در بافت، پرزدهی کم، ثبات رنگی بیشتر، حالت پفکی بودن نخ که باعث می شود زیردست نرم تری داشته باشد و همچنین دانه دانه شدن گره ها در بافت سجاده فرش و سر نخ ها هم در ظاهر فرش قابل تشخیص می باشد.

2. نخ پلی استر یا ابریشمی یکی دیگر از انواع نخ خاب در تولید فرش در کارخانه فرش سجاده ای است، نخ پلی استر پرزدهی ندارد، از اکرولیک ارزان تر است و رنگ پذیری آن هم نسبت به الیاف اکریلیک بالاتر است.

3. نخ pp و نخ بی سی اف ارزان ترین نخی است که برای بافت در کارخانه فرش سجاده ای استفاده می شود و به این علت که با مصرف زیاد دچار تغییر شکل می شود برای مساجدی که پاخور زیادی دارند استفاده از این فرش توصیه نمی شود.

فرش نمازی

تاثیر جنس نخ سجاده فرش در قیمت

جنس نخ و الیافی که برای تولید فرش نمازخانه به کار می رود بیشترین تاثیر را در قیمت فرش نمازی دارد، علاوه براین کیفیت فرش محرابی هم تحت تاثیر مستقیم نوع نخ به کار رفته در بافت سجاده فرش می باشد. قیمت فرش سجاده ای که نخ اکریلیک هیت ست در بافت آن مصرف شده قطعا بالاتر و دوام آن هم بیشتر است و به همین دلیل مساجد و حسینیه های بزرگ از سجاده فرش محرابی اکرولیک هست ست برای مفروش نمودن استفاده می کنند.

تاثیر شانه و تراکم فرش نمازخانه در قیمت آن

بالا رفتن شانه و تراکم در فرش موجب ریز بافت تر شدن و دستباف گونه شدن فرش می شود و میزان نخ مصرفی در کارخانه فرش سجاده ای را هم افزایش می دهد؛ در نتیجه با بالا رفتن شانه و تراکم فرش مسجدی قیمت آن هم بیشتر می شود. بیشترین تولیدات کارخانه فرش سجاده ای نمازخانه هم به صورت 440 شانه با تراکم 800، 500 شانه با تراکم 1000 و 700 شانه با تراکم 2550 است. که گران قیمت ترین و با کیفیت ترین نوع سجاده فرش هم مربوط به فرش 700 شانه اکرولیک می باشد.

دستگاه بافت فرش سجاده ای محرابی

چند نوع دستگاه مختلف در بافت سجاده فرش ماشینی استفاده می شود، فرش 440 شانه معمولا با دستگاه Asr تولید می شود، فرش 500 شانه با دستگاه بافندگی تکسیما یا CRT تولید می شود و فرش 700 شانه هم با دستگاه شونهر یا HCP بافت می شود. قاعدتا دستگاه بافندگی که تولید فرش با شانه و تراکم بیشتری دارد، کیفیت بهتر و قیمت بیشتری نیز دارد.

وزن فرش ماشینی سجاده ای حسینیه

بالا رفتن شانه و تراکم فرش موجب میشود وزن هر 1 متر مربع از فرش هم بیشتر شود، اگر کارخانه فرش سجاده ای را با وزن بالا تولید کند قیمت تمام شده بیشتری هم خواهد داشت. عمدتا با تعیین شانه و تراکم مورد نظر از سوی خریدار وزن فرش محرابی هم به طور غیر مستقیم توسط شخص تعیین می شود.

طرح و رنگ فرش محرابی

نوع طرح و رنگ فرش نمازی در قیمت تمام شده آن تاثیری ندارد، تنها تعداد رنگ ها در بافت فرش سجاده ای است که کمی اختلاف قیمت به وجود می آورد، برای مثال فرش سجاده ای 700 شانه که 8 رنگ داشته باشد ارزان تر از مدل ده رن آن خواهد بود.

فرش سجاده ای سبز

نحوه محاسبه قیمت سجاده فرش نمازی

یکی از مهمترین عواملی که منجر به خرید فرش سجاده ای می شود، قیمت مناسب آن است. زیرا متراژی که برای مفروش نمودن یک مسجد و حسینیه استفاده می شود معملوا زیاد است و قیمت هر متر مربع برای خریدار اهمیت زیادی دارد. همانطور که می دانید قیمت فرش ماشینی سجاده ای هم بر اساس شانه و تراکم، جنس نخ، نوع دستگاه بافندگی و تعداد رنگ در بافت فرش تعیین می شود و کارخانه فرش محرابی کاشان هم تمام تلاشش حداقل نمودن قیمت تمام شده برای خریداران این فرش می باشد.

کیفیت و دوام فرش سجاده ای مسجدی

نحوه تولید و نوع بافت و الیافی که برای بافت در کارخانه فرش سجاده ای استفاده می شود بیشترین تاثیر را بر کیفیت و دوام فرش نمازخانه ای مسجد می گذارند، پیشنهاد ما برای خرید یک فرش سجاده ای با دوام و ماندگار، فرشی است که جنس الیاف آن اکریلیک هیت ست شده مرغوب باشد. نوع دستگاه بافندی هم تاثیر مستقیم بر دوام و ماندگاری فرش دارد.

نصب فرش محرابی هم در دوام و ماندگاری فرش تاثیر به سزایی دارد، اگر فرش سجاده ای مسجد به خوبی نصب شده باشد تا در هنگام رفت و آمد جا به جا نشود، و تمامی مناطق و اطراف ستون ها را به خوبی پوشش دهد، هم فرش ظاهر زیباتری به محیط می دهد و هم دوام آن بیشتر خواهد شد. عملیات برش و دوخت قسمت برش خورد فرش نمازی هم باید با کیفیت انجام شود تا به مرور پاره نشود.

سجاده فرش

احکام نماز خواندن روی فرش مسجد سجاده ای

همانطور که نماز خواندن باید با لاس پاک و عاری از نجاست انجام می شود. فرش سجاده ای مسجد هم می بایست کاملا پاک باشد، داشتن رطوبت یا نجاست در فرش مسجدی موجب اشکال در نماز می شود.

فرش سجاده ای محرابی در کارخانه های مختلف با الیاف اکریلیک، پلی استر یا بی سی اف تولید می شود که همه این الیاف مناسب برای نماز خواندن هستند و ایراد و اشکالی در استفاده از این الیاف در فرش نمازی مسجد وجود ندارد.

فرش سجاده ای نباید قصبی باشد و بنابراین اگر در یک فضای خصوصی از این سجاده فرش نمازی استفاده شده باشد، داشتن اجازه از صاحب آن برای نماز خواندن لازم است.

اگر فرش محرابی دارای تصاویری از مسجدالحرام و مسجدالنبی باشد نماز خواندن بر روی آن اشکالی ندارد و تنها می بایست توجه شود نام خدا یا آیات قرآنی زیر پا قرار نگرفته باشد.

اگر خانم و آقایی بخواهند در یک محیط که فرش محرابی مسجدی پهن شده است به صورت همزمان نماز بخوانند، بهتر آن است که زن کمی عقب تر از مرد و در محراب پشتی نماز بخواند و اگر در یک راستا ایستاده باشند نماز زن مکروه خواهد بود.

انتخاب فرش سجاده مسجدی بر اساس رنگ

بیشترین فروش سجاده فرش مسجدی مربوط به فرش سجاده ای سبز است. الیته طرح و رنگ های زیادی را می توان برای فرش محرابی سفارش داد، فرش آبی، گردویی، سورمه ای، سبز، فیلی و... از جمله رنگ زمینه های مطرح در بافت سجاده فرش مسجدی در کارخانه فرش سجاده ای می باشند. طرح های معروف سجاده فرش ماشینی هم به شرح زیر می باشد:

  • فرش سجاده ای طرح تشریفات
  • فرش محرابی طرح پنجره فولاد
  • سجاده فرش ماشینی طرح سبحان
  • فرش مسجدی طرح میثاق
  • فرش نمازی طرح بارگاه
  • فرش نمازخانه طرح ضیافت
  • فرش سجاده ای طرح محراب
  • فرش حسینیه طرح معراج و چلچراغ
  • سجاده فرش طرح ستاره کویر کاشان

فرش مسجدی

خرید اینترنتی فرش سجاده ای ماشینی

روستاها و شهرهای مختلف کشور دارای یک یا چند مسجد، حسینیه و نمازخانه هستند که قطعا همه این مکان ها به یک فرش نمازی خوب برای مفروش نمودن این محیط ها نیاز دارند، اما دور بودن فاصله با کارخانه فرش ماشینی کاشان، موجب شده بسیاری افراد از خرید سجاده فرش محرابی صرف نظر کرده و فرش معمولی را در مسجد پهن کنند که بی نظمی زیادی را در محیط ایجاد می کند. لذا در این سایت برای رفع این مشکل امکان خرید اینترنتی فرش سجاده ای از تمامی شهرها و روستاهای کشور امکان پذیر شده است. و کارشناسان کارخانه فرش سجاده ای پرسان پارس موظف هستند فروش اینترنتی سجاده فرش ماشینی کاشان را به تمامی روستاها و شهرهای کشور انجام دهند.

شستشوی سجاده فرش و خشک کردن آن

پس از مدتی استفاده مدام از فرش محرابی نمازی قطعا فرش نیاز به شستشو خواهد داشت، در این صورت لازم است فرش را به قالیشویی معتبر و با تجربه سپرد تا کار شستشوی آن به صورت حرفه ای انجام شود، البته قبل از اینکار حتما گرد و غبار روی آن با جاروبرقی یا با تکاندن زدوده شود.

برای شستشوی سجاده فرش نمازخانه بهتر است به جای استفاده از مواد شوینده آنزیم دار، از صابون های کم اسید استفاده شود تا پرز فرش و بافت آن سالم بماند و از بین نرود.

استفاده از بخاری و شومینه، یا هر نوع سیستم حرارتی که مستقیم به سجاده فرش مسجدی حرارت دهد، به آن آسیب می زند. اگر تنها قسمتی از سجاده فرش محرابی شسته شده است می توان با سشوار یا حرارت مستقیم آفتاب آن را خشک کرد.

فرش محرابی

تماس

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر