09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 3 آبان 1397 در ساعت 13 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

گلیم ماشینی، گلیم فرش و گبه سنتی ماشینی در کارخانه های بزرگ کاشان در حال تولید هستند و مجموعه پرسان پارس توزیع این محصولات را در سطح کشور انجام می دهد.
در کاشان انواع کفپوش شامل فرش، گلیم و گبه، شنل و شگی، فرش اتاق کودک و... توسط کارخانه های بزرگ این منطقه تولید می شود. از آغاز فعالیت صنعت فرش ماشینی در کشور، شهر کاشان به عنوان قطب اصلی تولید فرش در ایران عمل نمود و هر ساله بر تعداد کارخانه های تولیدی آن افزوده شده است تا جاییکه امروزه بیش از پانصد شرکت فعال در حوزه های مختلف این صنعت نساجی بزرگ فعال هستند و نیاز کشور به فرش و انواع کفپوش های ماشینی مختلف را تامین می کنند؛ علاوه براین مازاد بر مصرف داخلی کشور هم فرش و گلیم تولید می شود و برای صادرات به کشور های مختلف استفاده می شود.
کشورهای عربی اصلی ترین خریداران فرش ماشینی ایران هستند و بهترین فرش 1200 شانه یا فرش 1000 شانه درجه یک ایران را خریداری می کنند. فرش های ارزان تا و گلیم و گبه هم برای افغانستان و عراق صادر می شود. کشورهای اروپایی هم از فرش های ایرانی بی نصیب نبوده اند و با ورود ایران به نمایشگاه های بین المللی استقبال زیادی از تولیدات فرش ایران شده و به این کشور ها هم صادرات فرش و تابلو فرش انجام می شود.
گلیم ماشینی و گبه سنتی ماشینی در ایران و به خصوص در شهرستان های مختلف کشور مورد توجه مشتریان بوده و عمدتا برای فضاهای جانبی منزل از این کفپوش ها که قیمت مناسب و ارزان تری نسبت فرش ماشینی دارند استفاده می شود. گلیم به صورت رولی برای راهرو و راه پله استفاده می شود و بافت آن در سایزبندی برای آشپزخانه، اتاق خواب و مکان های مشابه استفاده می شود. به صورت کلی با گران شدن قیمت فرش ماشینی در سال های اخیر حجم فروش گلیم که قیمت ارزان تری دارد هم بیشتر شده و بسیاری از افراد از گلیم فرش و گبه سنتی به جای فرش اصلی در منزلشان استفاده می کنند و این موضوع باعث بهبود نقشه های گلیم فرش و گبه و زیباتر شدن ظاهرشان هم شده است.

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر