09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 2 آبان 1397 در ساعت 20 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از سوال های رایج بین مشتریان این است که فرش 1000 شانه بخریم یا فرش 1200 شانه؟ کدامیک بهتر است؟

همه ما در هنکام خرید فرش یا هر کالای دیگری به دنبال یافتن کامل ترین و بهترین مدل ها هستیم. در صنعت فرش ماشینی آنچه در ذهن عموم رایج است این است که هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد، کیفیت آن بالاتر بوده و در نتیجه محصول بهتری است. اما می خواهیم در این متن از نگاه دیگری فرش ماشینی را مورد برری قرار دهیم.

هر خریداری در هنگام خرید فرش ماشینی به دنبال یک سری ویژگی مشخص می باشد و در هر فرشی که می بیند آن ویژگی های مد نظرش را جستجو می کند. برای مثال عده ای نرم و لطیف بودن و زیردست نرم تر داشتن را جزء ویژگی های اصلی فرش قلمداد می کند. لذا در هنگام خرید ممکن است فرش 700 شانه تراکم 2550 که الیافش طول خاب بیشتری دارد این خریداران را بیشتر جذب نماید. عده ای هم فرش 1000 شانه را که هم نرمی و هم ریزبافتی را در کنار هم دارد پسندیده و اولیتشان فرش هزار شانه خواهد بود.

در مقابل فرش 1200 شانه که با تراکم 3600 بافت می شود الیاف بسیار ظریفی دارد که موجب شده ظاهر فرش بسیار زیبا و چشم نواز باشد و معمولا افرادی که زیبایی و ظاهر فرش برایشان بسیار اهمیت دارد جذب این مدل فرش ها می شوند. فرش 1200 شانه به علت داشتن شانه و تراکم بالا با طول خاب کمتر بافت می شود و این امر موجب شده با وجود نرم تر و ظظریف تر بودن الیاف پاخور آن خیلی نرم نباشد و بسیاری از افرادی که نرم بودن فرش یبرایشان اهمیت دارد از این فرش استقبال نکنند.

در هر صورت صنعت فرش ماشینی در ایران بسیار گسترده و کامل است و برای هر خریدار با هر نوع سلیقه ای قطعا یک فرش ماشینی خوب و زیبا پیدا می شود. فقط کافی است با شناخت کامل و اطلاع از انواع تولیدات موجود فرش مورد نظرتان را تهیه نمایید.

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر