09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 2 دی 1396 در ساعت 14 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تولید فرش های ماشینی در ایران عمری نزدیک به نیم قرن دارد و اولین کارخانه های بزرگ ایران در این صنعت در شهر های مشهد و کاشان راه اندازی شده و به مرور زمان توسعه یافته و تعداد کارخانه های تولیدی افزایش یافتند. با توجه به مصرف بالای این محصولات در بین مردم کشور ما، در حال حاضر میزان تولیدات و کارخانه های تولید کننده این محصولات افزایش قابل توجهی داشته و روی هم رفته هم اکنون بیش از 1000 واحد تولیدی فعال در کشور در این حوزه مشغول به کار هستند.

معرفی انواع فرش های ماشینی تولید ایران

استفاده زیاد مردم کشور از فرش و کفپوش های ماشینی در بخش های مختلف منزل یا محل کارشان موجب شده تا تولید کننده ها نیز تنوع تولیداتشان را افزایش داده و با توجه به نیاز مردم برای فضاهای مختلف محصولات مخصوصی تولید نمایند. در حال حاضر تولیدات این صنعت شامل انواع فرش ماشینی در شانه و تراکم مختلف از 350 شانه تا 1000 و 1200 شانه، انواع گلیم های 6 رنگ و 8 رنگ، تابلو فرش، فریز های هیت ست و فرش های فانتزی، شگی، شنل و پشتی فرش می باشد.

جنس الیاف فرش ماشینی

فرش های ماشینی که هم اکنون در حال تولید در کشور هستند از نظر جنس الیاف به سه دسته تقسیم می شوند، دسته اول که مرغوب ترین و پرفروش ترین نوع آن به شمار می رود، شامل محصولاتی می شود که با الیاف اکرولیک 100% هیت ست شده بافت می شوند؛ البته همین الیاف اکرولیک هم تنوع زیادی داشته و شامل نوع ترک، ایرانی و همچنین الیاف بایر آلمان می باشند که با توجه به همین امر محصولات شرکت های مختلف از نظر قیمتی دارای اختلاف های اندکی می باشند.

دسته دوم فرش هایی هستند که از جنس الیاف پلی استر بوده و با نام فرش ابریشم گونه نیز در بین مشتریان شناخته می شوند. پلی استر هم انواع مختلفی دارد که با کیفیت ترین نوع آن با نام پلی استر فیلامنت شناخته می شود و معمولا به صورت 700 و 1000 شانه توسط شرکت های محدودی تولید می شود. فرش های پلی استری معمولی هم به شکل 440 شانه و 500 شانه تولید می شوند. اکثر محصولاتی که با این الیاف تولید می گردند مصرف صادراتی داشته و در داخل کشور مصرف چندانی ندارند.

دسته سوم با نام فرش های بی سی اف (BCF) شناخته می شوند که ارزان ترین نوع تولیدات این صنعت بوده و دارای وزن سبک و طرح و نقشه محدود می باشند. این محصولات هم برای صادرات به کشور های مجاور ایران بیشترین مصرف را دارند و در داخل کشور هم برای فضاهای عمومی که کفپوش های ارزان نیاز دارند مصرف می شوند.

بازار یابی فرش ماشینی

حجم تولیدات فرش ماشینی در ایران بسیار بالا است و به همین علت رقابت در فروش برای داشتن سهم بیشتری در بازار در بین کارخانه بسیار بالا است. تولید کننده ها برای داشتن موفقیت بیشتر در فروش می بایست بازار یابی مناسبی داشته باشنه و از روش های نوین فروش استفاده نمایند، چراکه روش های سنتی و قدیمی دیگر قدرت و اثر خود را از دست داده اند و مشتریان امروزی انتظارات بیشتری از فروشنده و محصولی که خریداری می کنند دارند.

ارائه محصول با کیفیت اولین و مهمترین گام در داشتن بازار فروش خوب می باشد، تبلیغات موثر و وسیع در تمامی بازار هدف یک محصول نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کسی در حوزه فروش موفق خواهد بود که تمامی بازار مربوط به محصول خود را شناسایی نموده و تبلیغات موثری نیز در این حوزه داشته باشد. داشتن خدمات پس از فروش هم می تواند خریدار را مجاب به خرید از یک مجموعه نماید و بر اعتبار شرکت نیز بیفزاید. تمامی این موارد در کنار هم می توانند یک فروش خوب را برای هر مجموعه ای به ارمغان آورد.

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر