09124602254

در صورت عدم پاسخ گویی به دلیل تعداد زیاد تماس ها، لطفا سفارش خود را در واتساپ ارسال نمایید.
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 3 آبان 1397 در ساعت 16 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ابعاد و قیمت مرغوب ترین فرش سجاده ای کاشان را می توانید در مجموعه پرسان پارس از طریق کارشناسان دریافت نمایید.

فرش محرابی یا همان فرش سجاده ای یک فرش ویژه مساجد و حسینیه ها است و طرح و نقشه آن تنها برای این مکان ها مناسب است. در کشور های اسلامی همچون ایران، اندونزی، مالزی و کشورهای عربی این مدل فرش ها دارای مصرف زیادی هستند، چرا که تقریبا در تمامی شهر های کوچک و بزرگ و حتی روستاها مسجد و حسینیه وجود دارد و تمامی این اماکن به فرش سجاده ای خوب نیاز دارند. لذا با توجه به نیاز بالا به سجاده فرش و مصرف بالای آن در منزقه لازم است تولید آن در حجم بالا و هچنین کیفیت های مختلف صورت گیرد.

یک کارخانه فرش محرابی نمی تواند تنها به تولید سجاده فرش در یک کیفیت مشخص اکتفا نماید، چراکه در این صورت تعداد زیادی از مشتریانش را از دست می دهد. لازم است فرش طرح محراب با کیفیت مختلف، یعنی در شانه و تراکم مختلف و با الیاف مرغوب و متوسط تولید شود تا تنوع قیمتی حاصل به خرید مشتریان بیشتر کمک نماید. برای مثال در شهرستان های کوچک داخل ایران و یا در روستاها بودجه زیادی برای تهیه فرش محرابی با قیمت بالا وجود ندارد و عمدتا نمونه های ارزان تر از این محصول خریداری می شود. به همین دلیل کسی که در حوزه تولید سجاده فرش وارد می شود می بایست چند دستگاه بافندگی رو به طور همزمان راه اندازی نموده و امکان بافت در شانه و تراکم مختلف و با الیاف اکریلیک، پلی استر و یا درصد دار داشته باشد.

ابعاد فرش محرابی کاشان

کاشان به عنوان مرکز تولید سجاده فرش در ایران شناخته شده است و در کارخانه های بزرگ این منطقه می توان فرش سجاده ای یا فرش تشریفات را با قیمت های مختلف یافت. ابعاد رایج که فرش سجاده ای در حال حاضر با آن سایزها بافت می شود، عرض 1.25 متر می باشد که سایز استاندارد برای این محصول بوده و برای اکثر نقاط کشور مناسب است. اما اگر در منطقه درخواست و سفارش برای یک فرش محرابی در عرض بزرگتر یا حتی کوچکتر باشد باز هم مانعی وجود نداشته و طبق سفارش برای مشتری بافت فرش انجام می شود.

فرش سجاده ای

در برخی مناطق به صورت کلی مردم قد بلندتر بوده و لازم است عرض سجاده فرش هم به همان نسبت بیشتر باشد، عکس این موضوع هم وجود دارد و مناطقی که دارای اکثریت مردم کوتاه قد هستند می توانند برای سفارش فرش سجاده ای با عرض کمتر اقدام نمایند. طول سجاده فرش ها هم قابل تغییر بوده و بافت آن طبق نظر و سفارش خریدار و بر اساس کروکی مسجد انجام می شود.

ارسال نظر
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر